کفش های ایمنی مناسب برای صنعت ساختمان چه ویژگیهایی باید داشته باشند؟

رویه کفش‌ ایمنی برای صنعت ساختمان باید مقاوم و پارگی ناپذیر باشند.در این مورد چرم بهترین متریال برای این نوع از کفش‌ها است زیرا مقاومت خوبی در برابر پارگی دارد. یک کاپ اضافی در جلوی کفش هم می‌تواند از سایش قسمت جلویی کفش جلوگیری کند. همچنین، مقاومت در برابر آب نیز اهمیت دارد زیرا بسیاری از حرفه‌ها در صنعت ساختمان در معرض آب هستند. بنابراین، کفش‌های ایمنی با استاندارد S3 که از لایه گورتکس استفاده میکنند برای این نیاز مناسب هستند. همچنین، استفاده از زیره‌های تی پی یو و لاستیک به ویژه در زمین‌های ناهموار در محیط کار توصیه می‌شود. 

محافظت در برابر نفوذ اشیا تیز و بُرنده:

 به دلیل نیازهای بالای حفاظت در برابر نفوذ اشیا تیز و بُرنده در صنعت ساختمان،  توصیه می‌کنیم از کفش‌های با زیره فولادی قوی‌تر (پلیت فنری) یا  زیره کِولار که  انعطاف پذیرتر است، استفاده شود.

آب و هوا و نفوذ باد:

در عمل فقط کفش‌های ایمنی که در هر شرایط آب و هوایی راحت هستند را واقعاً میتوان کاربردی و عملیاتی دانست. به محض اینکه پاهای ما خیلی گرم، خیلی سرد یا حتی خیس شوند، احساس ناراحتی می‌کنیم. این موضوع می‌تواند بر سلامتی  و توانایی تمرکز ما  تأثیر منفی بگذارد. کفش‌های ایمنی که از گورتکس استفاده میکنند ضدآب و بسیار تنفس پذیر هستند. آنها پاها را خشک نگه می‌دارند و در هر شرایط آب و هوایی وضعیت داخل کفش را در حالت بهینه نگه می دارند. 

ضد آب بودن و تنفس پذیری:

به ویژه در صنعت ساختمان، کارگران بسیاری از ساعات روز کفش ایمنی به پا دارند. آنها بسیار در طول روز روی سطوحِ سخت حرکت می‌کنند، برای مدت زمان طولانی ایستاده یا در وضعیت خم شده کار می‌کنند. این باعث فشار زیاد بر پاهای آنها می‌شود. جدیدا برای جلوگیری از فشار مضاعف به پاها تی پی یو های جدیدی تولید شده که به طور قابل توجهی فشار را از پاها کاهش می‌دهد. به این مواد اصطلاحا ای تی پی یو (ETPU) می گویند .

توجه به جوراب‌ها: 

کفش‌های ایمنی مناسب برای صنعت ساختمان همواره شامل جوراب‌های مناسب است! این جوراب‌ها را باید خوب بپوشید و به طور چسبیده دور پای شما قرار گیرند، بدون اینکه آن را فشار دهید.
همچنین، توجه به متریال جوراب‌ها نیز مهم است: استفاده از جوراب‌های تکس چسبیده و تنفس پذیر که همواره پاها را خشک نگه می‌دارد توصیه می‌شود. علاوه بر این، بسته به فصل و به ویژه برای فعالیت‌های خارج از منزل، باید از جوراب‌های گرم استفاده شود.

حفاظت در برابر ساییدگی جلوی کفش
CAP SCUFF PROTECTIVE

قسمت جلوی کفش ایمنی اغلب تحت تأثیر سایش زودرس تحت شرایط کار سخت در محیطهای ساخت و ساز قرار می گیرند. در طول فعالیت هایی که به طور خاص هنگام زانو زدن یا چمباتمه زدن انجام می شود، متریال این ناحیه آسیب زیادی می بینند. بنابراین، برای محافظت دائمی در برابر سایش ناحیه جلویی کفش، بهتر است در انتخاب کفش ایمنی از کفشی  استفاده شود که در طراحی قالب زیره آن محافظت از این قسمت در نظر گرفته شده است.

نظرات کاربران


کاربر گرامی، برای ثبت نظر ابتدا ورود نمایید ورود / ثبت نام

نظرات

0 نظر