مهم ترین فاکتورها برای خرید کفش ایمنی (بخش اول: زیره)

 

یکی از مهمترین فاکتورهای کفش ایمنی برای تصمیم گیری خرید، زیره می باشد : 

۱_ جنس زیره : جنس زیره کفش ایمنی جزو مهمترین فاکتورهای خرید کفش ایمنی در صنایع مختلف می باشد. دلیل این اهمیت شرایط محیطی مختلف در صنایع گوناگون می باشد. به طور مثال در صنایع ریخته گری و ذوب آهن وجود زیره لاستیک مقاوم در برابر تماس مستقیم به مدت ۱ دقیقه در دمای حداقل ۳۰۰ درجه سانتیگراد برای کفش ایمنی الزامی و حیاتی است. یا در صنایعی که مواد خورنده و اسیدی در آنها وجود دارد انتخاب زیره ترمو پلی اورتان (TPU) الزامی است. شرکتهای تولید کننده کفش ایمنی معمولا از متریالهای زیر برای کفش ایمنی استفاده می کنند :

دو دانسیته پلی اورتان (PU/PU)

دو دانسیته پلی اورتان و ترمو پلی اورتان (PU/TPU)

دو دانسیته پلی اورتان و لاستیک (PU/RUBBER)

دو دانسیته ای. وی.آ  لاستیک (EVA/RUBBER)

دو دانسیته پلی اورتان و ای تی پی یو (ETPU/PU)

تک دانسیته لاستیک                  (RUBBER)

تک دانسیته ای.وی.آ                        (E.V.A)

یکی از حساسترین موضوعات در بحث خرید کفش ایمنی از منظر خریداران سازمانی، معمولا زیره کفش های ایمنی  است که در معرض محیط های با ریسک بالا دچار خوردگی یا شکست می شوند. پس در انتخاب زیره کفش ایمنی باید با توجه به انتخاب های موجود بهترین گزینه را از نظر قیمت و دوام و سبکی و راحتی و آسیب های زیست محیطی، گزینه مورد نظر را انتخاب کرد. در ایران به علت محدودیت های موجود برای تولید کننده به جز محیطهای در معرض حرارت بالا،  بهترین انتخاب برای خرید ِ کفش ایمنی، با در نظر گرفتن همه ی موارد که شامل قیمت و دوام و سبکی و راحتی و آسیب های زیست محیطی می باشد، کفش ایمنی با زیره ی ترمو پلی اورتان می تواند بهترین انتخاب می باشد چرا که این زیره دارای نقطه ذوبی بالاتر از پلی اورتان و حدود ۱۸۰ درجه سانتیگراد می باشد، علاوه بر آن در برابر مواد خورنده و اسیدی و سایشی مقاومت بسیار مطلوب تری دارد، همچنین برای تولید کننده گارانتی یکساله این زیره امکان پذیر است و مصرف کننده می تواند با پرداخت مبلغی بالاتر که خیلی کمتر از دوبرابر قیمت همان کفش با زیره پلی اورتان است، به جای سالی دو جفت کفش ایمنی، یک جفت کفش ایمنی خریداری کند که این مساله توجیه کننده انتخاب زیره ترموپلی اورتان نسبت به پلی اورتان می باشد. مساله بعدی وزن زیره ترمو پلی اورتان می باشد که نسبت به پی یو وزن بالاتری دارد و این موضوع می تواند باعث خستگی فرد در ساعات طولانی کار باشد. راهکار این موضوع انتخاب قالب زیره ای سبک تر و منعطف تر است. سری کفشهای کارینو با در نظر گرفتن این موضوع تولید شده تا مصرف کننده انتخاب هایی بیشتر داشته باشد. البته مجموعه تولیدی ایمن پا برای محیطهایی که لازم است زیره پلی اورتان ضخیم تری استفاده شود هم دو انتخاب دیگر برای مشترین خود در نظر گرفته است تا نیازهای مشتریان خود را بهتر پوشش دهد. زیره ترمو پلی اورتان کاپدار و زیره ترمو پلی اورتان سری G انتخابهای متنوعی را برای مصرف کننده از لحاظ ظاهر و شکل و رنگ به مشتری می دهد.

امروزه تعداد تصمیم گیرندگان سازمانی که برای خرید کفش ایمنی پرسنل خود به کفش های ایمنی با زیره ترمو پلی اورتان روی آورده اند رو به فزونی است که این مساله خود گویای برتری این متریال نسبت به پلی اورتان است.

مجموعه ایمن پا در راستای پوشش حداکثری نیازهای مشتریان سازمانی خود امکان تولید همه ی مدلهای خود با سه نوع قالب Tpu را در ۷ رنگ مختلف شامل مشکی، طوسی، آبی، زرد،قرمز،نارنجی و فسفری فراهم کرده تا مشتریان محترم سازمانی از بابت تنوع در طرح و رنگ زیره مشکلی نداشته باشند.

همانطور که در بالا اشاره شد برای محیطهای با حرارت بالا زیره PU/RUBBER یا زیره Rubber انتخابی قطعی است. ایمن پا در زمینه تولید کفش های ایمنی با زیره لاستیک نیز آماده تولید کفشهای زیره لاستیک خود با قالب کاپدار لاستیکیِ خود به صورت PU/RUBBER می باشد. 

در مورد زیره های EVA/RUBBER و ETPU/PU به دلیل شرایط اقتصادی و محدودیتهای موجود در حال حاضر هیچ تولید کننده ای در ایران امکان تولید این دو زیره را ندارد. زیره های تمام E.V.A هم کیفیت بسیار نازلی دارند معمولا برای استفاده چند روزه از طرف پیمانکاران به کارگران خود داده می شود. 

زیره های PU/PU  در حال حاضر رایج ترین زیره های کفش های ایمنی در ایران هستند که بخاطر قیمت رقابتی گوی سبقت را از بقیه متریالها ربوده اند. ولی همانطور که در بالا ذکر شد میتوانند در یک سری از محیط ها دردسر ساز شوند و هم اینکه با توجه به کیفیت مواد پلی اورتان تولید شده در ایران امکان گارانتی بیش از شش ماه برای تولید کننده با ریسک بالایی همراه است.

مجموعه ایمن پا با ارایه ۵ قالب زیره متفاوت در زمینه تولید کفش های ایمنی با زیره PU/PU تنوع بسیار خوبی را برای مشتریان خود فراهم کرده است. 

سری A

سری D

سری کاپدار 

سری رکورد 

و سری G 

قالبهای مختلف مجموعه ایمن پا را تشکیل می دهند.

 

 

نظرات کاربران


کاربر گرامی، برای ثبت نظر ابتدا ورود نمایید ورود / ثبت نام

نظرات

0 نظر